Peristiwa Tarawih..

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia

Biasanya lepas tarawih ustaz tu bagi takzirah dulu baru witir.. Kitorang malas nak tunggu biasanya tarik sejadah buat sendiri jerk.. satu malam ni, macam biasa la nak wat witir sendiri bila dah angkat takbir, tiba-tiba terdengar ustaz tu bagi takzirah:


“Besar pahalanya kalau kita tunggu imam bagi takzirah , tunggu imam sampai habis witir, seperti mengadakan satu malam Qiamullail, saya pun tak nak bagi takzirah panjang-panjang, takut makmun semua balik”


Kebetulan malam tu kitorang berdua je witir sendiri,terasa kena atas batang hidung sendiri, antara kusyuk tak kusyuk, dalam dua nak teruskan ke taknak,alang-alang dah angkat takbir, kang tiba-tiba duduk malu plak, so habiskan jugak, pastu dengan muka tak bersalah terus keluar… Sesungguhnya saya amat malu pada waktu itu…

“Azam: pasni nak tunggu sampai imam habis witir”

18 comments:

khaifaiz said...

sesungguhnya anda patut malu... hahahha

H.J said...

lorh..tapi ada kemusykilan dalam kata2 ustaz tu..

Nurnajwa said...

Mcm tau2 je imam tu, hehe.

^^ lepasni tggu tau sis.

Ct Aja said...

@khaifaiz

memang saya malu...hi3

Ct Aja said...

@H.J


yeke, ape yg musykilnye tu...

Ct Aja said...

@Nurnajwa

insyallah pasni pasti tunggu...hi3

Tukang Karut said...

hoho... aku buat 8, terus cabut... hoho... lagi malu...

sifu im said...

haha..ko x suka dgr tazkirah ke??jrg2 ak jmpe org x suka dgr tazkirah

Ct Aja said...

@Tukang Karut

hu3, baiknya.....

Ct Aja said...

@sifu im

hahaha...bukan tak suka, cuma malas nk tunggu...kikikiki...

Papa Mifz said...

kene setempek kat hidung yer...hehe

fa-in said...

kat tmpat sy tazkirah lepas isyak sblm tarawih senang cket.

better dgr tazkirah tu, tunggu lama2 pun dpt pahala lg kan. hee :)

Ct Aja said...

@Papa Mifz

hi3, idung da kemek, lg bertambah kemek...

Ct Aja said...

@fa-in

Insyallah, belajar dr kesilapan, hi3..

BudaKamponGugup said...

u nie kan....saja ja nak bagi i batal puasa sebab gelak tergolek2 kan...hahahahahhahaahahaha...mmg kelakar la...tapi mmg kita sbagai manusia nie akan belajar benda yang baru setiap hari..dan akan cuba memperbaiki kelemahan diri..itu lebih baik dari dah tau semua benda tapi langsung tak endahkan pengetahuan tu...betul tak? so, jom sesama kita cuba perbaiki kelemahan kita supaya jadi insan yang lebih baik pada keesokannya...insyaAllah...(~tazkirah pagi...renung-renungkan dan selamat beramal..hohohoho~)

Ct Aja said...

@BudaKamponGugup

hi3.. takzirah pagi dari a'a...hi3... insyallah sy cuba perbaiki yang lemah..thanx a'a..

Fadzli Amir said...

Hahaha....takpe tutup muka tengan telekung tu, pastu jalan tunduk je jgn angkat2 muka....mesti diorg tak kenal....hehhehehe

Ct Aja said...

@Fadzli Amir

hi3, malu pade diri sendiri..ki3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...