KELANTAN rancang bina Lebuh Raya Bertol~ RM1.9 Billion

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia


Kerajaan Pas Kelantan telah merancang membina Lebuh Raya 4 Lorong antara Kota Bharu-Kuala Krai yang bakal menyaksikan penduduk negeri Kelantan membayar tol buat pertama kalinya.Kerajaan Negeri Kelantan mengambil keputusan ini setelah permohonan dalam Rancangan Malaysia ke -9 dan Ke-10 gagal mendapat perhatian dari kerajaan persekutuan.Pembinaan ini dijangka menelan kos 1.9 Million.


“Tujuan kita mengambil inisiatif ini untuk membantu rakyat Kelantan terutama sewaktu pulang Berhari Raya mengelak kesesakan yang teruk, kalau ada jalan terus dari Kuala Krai ke Kota Bharu, kita jangka masa perjalanan akan mengambil 30-40 minit sahaja-Datuk Husam Musa, Pengerusi Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan Negeri”

Petikan dari Utusan Malaysia


**Alhamdulillah setelah sekian lama akhirnya ada gak pembinaan jalan Kuala Krai-Kota Bharu, Sekurang-kurangnya kurangla sikit kesesakan berhari Raya.. Ermm bila siapnya tak tahu, tapi harap-harap berjalan dengan jayanya, Amin**

19 comments:

Far8 budak baik said...

wahhh mesti kau
tinggal kat situ kn..
mesti hari2 kau lalu kat
situ kn..terharu aku bace..
hahaha

sifu im said...

a ah..klu tym raye,msti jem giler jalan..x shuke

Tukang Karut said...

harap2 jadi betul la lebuh raya... jangan jadi benda lain macam projek lain di Kelantan....

hardy boy said...

kena byr tol xpo, asalkan jgn tlampau mahal sangat.hehehe..xtahan nak bersesak dlm jem, duit dh jadi hal ke-2... (^_^)

khaifaiz said...

kene byr juga akhirnyer.. tp tak pe la.. yg penting selesa

Nurnajwa said...

Bgusla boleh sngkn org ;)

Papa Mifz said...

amin...semoga berjalan lancar la projek tuh...

deeya said...

hope projek nie berjaya lah yer . amiin =)

Ct Aja said...

@Far8 budak baik

bukan tggal kat situ la.. lalu kat situ tiap kali nak balik kmpung..penat perjalanan yg pnjg sbb takde highway..hi3

Ct Aja said...

@sifu im

itula, pastu mula la buat jalan 3 lorong sendiri,hi3..bahaya...

Ct Aja said...

@Tukang Karut

mintak2 la jadik...

Ct Aja said...

@hardy boy

setuju..janji cepat sampai..

Ct Aja said...

@khaifaiz

iyup, janji jgn terlalu mahal macam tol gambang Kuantan-KL= RM16...fuhhh...

Ct Aja said...

@Nurnajwa

Dapat kurangkan kemalangan sbb beresak2..

Ct Aja said...

@Papa Mifz

ermm harap2 pon gitula hendaknya..

Ct Aja said...

@deeya

amin...

Fadzli Amir said...

Memang berpengalaman beraya kat kelantan...jalan memang jem gila..

BudaKamponGugup said...

wah..bagus la tu..nanti senang la skit u nak blik kg..kan..

nik rosmawati said...

happy bila dengar benda ni.harap jadi la kan.tak kisah pun ade tol asal jln tak sesak.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...