2012 Dunia Berakhir?????

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia

Kalian pernah tengok tak iklan syampu yang menyatakan 2012 dunia berakhir? Kalau tengok cam main-main jek iklan tu, cam takde perasaan takut pun.. .


Tapi kan kalau fikir balik ada kemungkinan gak kan, ada ramalan yang menyatakan tahun ini adalah tahun terakhir Berpuasa dan Beraya. Ada gak yang menyatakan bahawa Ahli sufi,ahli sains.geologi & geografi telah membuat kajian, dan mempunyai pendapat yang sama

berkenaan ramalan ini, betul ke tidak saya pun tak pasti.


Ermm tak taula, Allah saja yang tau, yang pasti kalau betul, terasa banyak sangat yang masih belum sempurna, Marila kita sama-sama mengubah dan memperbaiki segala kekurangan diri...



Jom tengok balik tanda-tanda kecil, semua pun da ada kan…


1. Penaklukan Baitulmuqaddis.

2. Zina bermaharajalela.

3. Bermaharajalela alat muzik.

4. Menghias masjid dan membanggakannya

5. Munculnya kekejian, memutuskan kerabat dan hubungan dengan tetangga tidak baik.

6. Ramai orang soleh meninggal dunia.

7. Orang hina mendapat kedudukan terhormat

8. Mengucapkan salam kepada orang yang dikenalnya sahaja

9. Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang.

10. Bulan sabit kelihatan besar.

11. Banyak dusta dan tidak tepat dalam menyampaikan berita

12. Banyak saksi palsu dan menyimpan kesaksian yang benar

13. Negara Arab menjadi padang rumput dan sungai.

11 comments:

sifu im said...

berakhir dunia 2012??hanya allah saje yg tau

Aisyah Aina said...

bengang je tengok iklan tu....

betul..tanda2 tu semua dah ada :)

Tukang Karut said...

ntah siapa yang cipa iklan tu... bukan hak kita nak tahu bila kiamat...

Bigdaddyz said...

semua ini bohong semata2...ingat esok hari adalah kiamat bagi kita dan esok hari kita akan hidup 1000 tahun lagi...tiada petanda2...

H.J said...

iklan syampu pasal 2o12..dah lama dah tak tengok tv..ehe

Ct Aja said...

@sifu im

a'ah, Allah saje yg tau.. kalau jadi tahun ni pon sape tau kan..

Ct Aja said...

@Aisyah Aina

A'ah, ntah sape la cipta iklan 2..

Ct Aja said...

@Tukang Karut

kita hanya perlu selalu bersedia je kan..

Ct Aja said...

@Bigdaddyz

betul gak kan, beramal seolah2 kita akan hidup 1000 tahun lagi.. juz perigatan jgn kita lalai...

Ct Aja said...

@H.J

haa nti balik raya tengok la 2..hi3

Nurnajwa said...

Hmmmmm, kte tak ckup amal lg :(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...