MULUT


Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia




Orang kata terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya…



Gara-gara mulut, kadang-kadang kita rasa apa yang keluar dari mulut adalah biasa, tapi menyakitkan bagi orang lain… Kadang-kadang kita hanya berniat untuk bertanya tapi secara kebetulan lak jadi mengata kat orang, kadang-kadang kita hanya bergurau, tapi orang lain dah terasa. Tapi kita tak boleh nak salahkan orang lain, sebab hati manusia ni tak sama, ada yang kecik ada yang besar. Pendek kat kadang-kadang diam tu lagi baik, tak pun kurangkan bercakap, cakap benda yang penting ajerk…ermmm agak-agaknya ada ke orang yang tarasa dengan saya ye, mulut ni asyik nak bercakap saja.. sedang mencuba kurangkan bercakap, kurangkan dosa..



13 comments:

aimi said...

hihihih... bru pas sound senior :)

ahahah lantak r lau dy nk terase :P

khaifaiz said...

kt KL ni kalu terlajak... nak u turn punyalah jauh...

jaga2 yer... jgn binasa nanti

khaifaiz said...
This comment has been removed by the author.
Ct Aja said...

@aimi

aiyokk aimi...hihihihi

Ct Aja said...

@khaifaiz

jaga jaga, ade yang memerhati...hihihih

Miss A said...

betul tu kak!disebabkan mulut,bdan binasa.kdg2 sye terase gak klau org ckp bnde buruk kt sye.tp buruk2 pun,sye kne mgaku jgak lah yg sye mmg ad sifat tu kan.hehe

budak penjara said...

bab kata pepatah..kerana mulut,air liur tersembur

riva'i said...

pengen kiss :*
hahahahah.
bibirnya seksi.

Fadzli Amir said...

Betoi tu....tapi terkadang nak jugak cakap..kan..

Tukang Karut said...

kadang kadang mulut ni memang efisyen dari otak... dia tercakap dulu sebelum sem[pat otak berfikir...

dill said...

bercakap bila perlu je :)

dill.

ade2mama said...

xska org yg kuat toching2 ny..org graw kot..nk amek serius..org cm ny elok duk utan jew
hehehe

zati embong said...

jat bnyak sgt buat bf jat terasa,ckp laju je x fkir.tp sedang usaha nk berubah.haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...