Bila Gaji Isteri Lebih dari Suami


Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia


Bila gaji isteri lebih dari suami …kadang-kadang isu ni jugak yang menjadi punca pergaduhan antara suami isteri..tambah-tambah bila Si Isteri dah mula bosan, setiap bulan beban atau duit belanja yang perlu dikeluarkan lagi banyak dari si suami, seolah-olah Si Isteri yang memberi nafkah kepada suami setiap bulan. Rasanya tak mustahil banyak pasangan begini tambah-tambahan lebih ramai graduan perempuan berbanding lelaki…


Pada saya tak salah pun, dah sendiri buat pilihan…so susah senang bersamala kan…Yang Si Suami ni plak, kalau dapat isteri camni pandai-pandaila amek hati, jangan duk selalu menengking je, sama-sama cari duit, sama-sama penat, so kerja rumah pun sama-samalah tolong…Si isteri plak walaupun gaji lebih dari Si Suami tak bermakna segala hal dalam rumah anda sebagai ketua, hormati hak suami sebagai pemimpin rumah tangga….Mudah-mudahan...



 Pasangan ni memang susah senang bersama, tapi setakat hubungan sepupu saje...


56 comments:

msredcheesecake said...

Pasangan macam ni mmg kena banyak tolak ansur dan kena betul2 paham pembahagian tanggungjawab dan kena ada sifat ingin saling membantu...

Tea said...

Aloh comel pasangan ini.. Moga dah besar jgn gaduh soal gaji...

dill said...

tolak-ansur, faham memahami.

sangat penting.

dill.

bloghok said...

apa yang penting kerjasama

delarocha said...

klu dah sayang.. ok jeeeee

budak penjara said...

senior sy yg dh kwen ckp, klu gaji isteri lebih mahal..kita kena amik la kad atm dia..biar nmpk kita yg bg duit..hehe

Ct Aja said...

@msredcheesecake

a'ah pendek kata tak bileh besar kepala kan.....

Ct Aja said...

@Tea

uitt yang ni takleh kawen, tak berkembang family...hiiihihiii

Ct Aja said...

@dill

iya Dill, tambah lagi da hidup sekali kan..

Ct Aja said...

@bloghok

wonderpet!!! hahahhhaaaaa

Ct Aja said...

@delarocha

ermm kalau dah duk 1 bumbung takut gak syg bertukar jemu...mntak jauh...

Ct Aja said...

@budak penjara

wahahhahaha, saya tak setuju!!!! hahahhahahaahaa..

Insan Biasa said...

jalan2 kat sini ...
tetiba teringat pantai irama

Fadzli Amir said...

Nak tau rahsia....gaji cik wife memang lagi tinggi...tapi insyaAllah kami bahgia dan bertolak ansur dan memahami....begaduh sikit2 tu biasa la....

Umie Artoqiemie said...

hahahahah.. banyak komen xley blah.. si suami kalo dapat isteri byk duit katup muka ye? haha..

khaifaiz said...

hina kalu gaduh pasal duit

Ct Aja said...

@Fadzli Amir

alhamdulillah..sy pon harap bahagia mcm en fazly kelak, insyallah...

Ct Aja said...

@Umie Artoqiemie

hahhahahaaa... nanti sume takut nak dekat dgn umie...wakakakaa

Ct Aja said...

@khaifaiz

ye...setuju!!!

Papa Mifz said...

kene saling tolak ansur...saling bantu membantu...saling faham memahami...

deeya said...

perempuan walau tinggi mane pun darjat , pangkat & kedudukan di pejabat , dalam rumah suami tetap pemimpin =)

Ct Aja said...

@Papa Mifz

iye... tapi mgkin ssh gak nak memupuk 2 dalam jangka masa yg panjng

Ct Aja said...

@deeya

betui 2...

fazrulnoor said...

walaupun suami gaji lagi kecik, usah perlekeh dia. dia tetap suami. kalau isteri rase dia boleh hidup tanpa suami, pergilah cari lelaki yang sesuai dengan taraf gaji isteri tu, usah kau sakiti hatinya. begitulah hendaknya. :)

BHAIHAQI COOL said...

Hahahaa~~ sepupu pn boleh kawin gk :D

Cik Bambam said...

pastu bini naik kepala x hormat mentua lak.. pon adooo.. =.='

wahida said...

betul tu, kena ada tolak ansur dlm rumahtangga ni..


salam kenal..terus follow sini...

Daddylicious said...

alhamdullilah syukur...

ade2mama said...

law cm tu nk kawen ppuan yg suri rumah sepenuh mase jela heeheh

Ct Aja said...

@fazrulnoor

ye begitu la hendaknye..nada nye macam kecewa jerk..hihihii

Ct Aja said...

@BHAIHAQI COOL

tak boleh tak berkembang...hihi

Ct Aja said...

@Cik Bambam

haa itu satu kes lagi tuh...jadila berjela-jela....

Ct Aja said...

@wahida

ye, jgn bertolak sahaja, beransur pun perlu...

Ct Aja said...

@Daddylicious

alhamdulillah...

Ct Aja said...

@ade2mama

boleh, kalau lelaki mampu la..hiihi, mampu kew??

adwafarahin said...

bile da kawen kene give n take.ye dak?

iekasub said...

nak carik bakal husband yg gaji lebih tinggi walau rm1.hue3

naga said...

Keruntuhan rumah tangga sering berlaku kerana masalah duniawi. Jarang ada keruntuhan rumah tangga kerana suami/isteri tak solat, puasa atau hal lain yang berkaitan dengan akhirat. Manusia sering mengukur diri dengan gaji yang besar, rupa yang cantik/ kacak tapi manusia tetap lupa disebalik itu semua kita adalah tenggkorak yang paling menggerunkan.
Masalah rumah tangga sebenarnya adalah kebahagiaan yang harus kita nikmati bersama bukan menuding jari menyalahkan masing2.

Panjang pulak komen kite yerrrr...sorry.

syahirooAhmad said...

hehehe.. best best.. dah lama nantikan entri sebegini rupa..

apa yang penting.. tolak ansur dan saling memahami.... :)

aimi said...

hihihihi...... dpt je gaji trus msk kt akaun lain... xpon bg mak ayh kite pgang duit ke ahahahhaha nt suami xblh ambk duit kite ahhahahaha

Lea Isnawi said...

dlm hal ni
harus ade tolak ansur kan
yg isteri xyah la nak riak sgt gaji mahal

aleen aiden said...

yup2,alin pon rase mcm tu.klo dah kite yg pilih nk hidup dgn die.terimala seadanya. :)

Zul Fattah said...

erm.. tak salah pun kak.. yg penting saling tolak ansur dan bertimbang rasa...

Ct Aja said...

@adwafarahin

betui3x...

Ct Aja said...

@iekasub

moga bertemu la yee...hihihi

Ct Aja said...

@naga

bagus...betul2 kebanyakannya lebih menilai pada duniawi berbanding akhirat...

Ct Aja said...

@syahirooAhmad

yoo syahiroo... jgn tolak aje, ansur pun kene..hihihi..

Ct Aja said...

@aimi

hahaha..kang gaduh kang aimi...hihi

Ct Aja said...

@Lea Isnawi

betui...riak membawa padah..ihiiihii

Ct Aja said...

@aleen aiden

ermm 2 la..takut ms mula2 kawen je trima...lama2 dah takleh trime kan.. mntk jauh gak dr lahir dr ht ni cmni..

Ct Aja said...

@Zul Fattah

iyup..alat penimbang kene selalu ade kat umh...hihihi

dhiera said...

bertolak ansur tu penting dlm perhubungan~

asfira aminuddin said...

ada sesetengah lelaki tak boleh terima kan. sbb tu i cari akan cari suami yg educated sikit. haha demand gilaaaa!

anamizu said...

ade lelaki yg jns ego,mmg pantang kalo gaji wife die lebih dr die..
pd hal tolerate je la kan..ciss~ =P





luv,
cik ana

Totie@Tomy said...

susah macam ni sepatotnya hubby kena lebih open minded..

aimie amalina said...

weeee
betuuuul
ai likeeee

die tetap keluarga kita walau kita gaji lbh dr kite kan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...