4 kategori perempuan

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia

Penilaian ini dibuat berdasarkan pemerhatian sendiri tanpa dirujuk dari mana-mana sumber, Andai ade yang salah tentang entry ini, sila beri pandangan, Insyallah saya terima dengan hati terbuka....


Pemerhatian

4 kategori Perempuan….

*Kadang-kadang bertudung serta solat

*Kadang-kadang bertudung tapi tidak solat

*Kadang-kadang tidak bertudung serta tidak solat

*Kadang-kadang tidak bertudung tapi solat



Kesimpulan

*Yang bertudung tapi solat belum tentu solatnya sempurna (yakin kah anda kusyuk 100% dalam solat??)

*Yang bertudung tapi tidak solat mungkin bertudung hanya kerana fesyen

*Yang tidak bertudung serta tidak solat masih tiada pegangan,

*Yang tidak bertudung tapi solat, masih tidak sempurna solatnya, kerana solat yang sempurna dapat mengawal diri dari berbuat dosa..



Notangan: Tak salah menegur yang kesalahan orang lain tapi jangan terlalu riak serta menganggap diri dah terlalu sempurna, kadang-kadang cukuplah sekadar memberi nasihat. Sama-samala kita memperbaiki diri sendiri..

24 comments:

zati embong said...

betul,sokong 2 aja.

dill said...

usah seperti ibu ketam mengajar anaknya berjalan lurus.

dill.

Cik Bambam said...

sama2 lar kita beringat kan aja.. :)

asfira aminuddin said...

betul. semoga yang taidak dapat hidayah tu, dikurniakan hidayah secepat mungkin doakan yg terbaik utk mereka :)

Tukang Karut said...

aku tak pakai tudung tapi pakai kopih je... hoho...

Miss A said...

hurmmm.betul jgak ckp akak.love this entry.sme2 kte tingkatkan iman kte.insya-ALLAH <3

Miss A said...

hurmmm.betul jgak ckp akak.love this entry.sme2 kte tingkatkan iman kte.insya-ALLAH <3

loopin said...

kalau saya pilih yang bertudung+sholat

heheehehehe

Encik Atan said...

terbaikkk.....

fa-in said...

kan...yg tak bertudung tu solat, lagi dahsyat dari yg bertudung tapi tak solat. masih ada org camni, sedihh

~SaL IjOu~ said...

kite sedih dengan kategori perempuan yg kejap pakai, kejap buang..even kwn kat kpli ni pun..bila dtg blaja pakai tudung, bila kua hang out ngn kwn2 tudung melayang ntah ke mana~ =/

syahirooAhmad said...

i Likee.... rasanya kalau bab ni elok sgt orang perempuan yang memberi nasihat... kalau laki lain lak jadinya.. " kau ape tahu"

BudaKamponGugup said...

mmmm..mmg permasalahan yang tak tau bila akhirnya...harap2 saya dan semua sahabat yang terdekat mndapat hidayah dan petunjuk drpdNYA...

cunndaa said...

sama2 lah kita saling tegur menegur untuk kearah kebaikan.

Asyila Zainuddin said...

betul3... :) setuju sangat..

khaifaiz said...

aku pakai baju dan kain pelikat lepas tu solat...

nuha said...

sokong aja..:)

aleen aiden said...

harapnya kite sentiasa perbaiki diri supaya jadi lebih baik. :)

Papa Mifz said...

berhampiran kedai papa mifz nih ado 1 kedai kosmetik baru bukak,staff nye semua bertudung tapi pakai skirt labuh belah sampai ke paras peha..yg pelik itu uniform nye...hmmm...

cik fyza said...

semua manusia tak pernah sempurna tapi tak salah untuk mencari kesempurnaan utk buat kan diri tu jadi lebih baik :)

delarocha said...

di akhirnya... berbalik kepada diri sendiri

ekabukanmakcikkau. said...

sokong kau sangat. tak salah pon tegur (:

budak penjara said...

kesimpulannya..tegur menegurlah antara 1 sama lain..heee

nik rosmawati said...

yup btol2.sama2 la kita perbaiki diri kan :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...