Bulan Muharram=Haram???

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia


Ade seorang Ustaz cakap jangan buat majlis akad nikah dalam bulan Muharram dan Safar tak elok katanya.. Betul ke?? Setahu saya ramai je yang kahwin Bulan Muharram ni.. Ade bulan yang Haram ke dalam islam ni??

15 comments:

Tukang Karut said...

salah satu kepercayaan karut orang dulu dulu yang tiada nas dan dalilnya... dulu, kalau nak buat gak, kena mandi safar untuk tolak bala... semua itu karut dan dah pun diharamkan kepercayaan itu...

Umie Artoqiemie said...

manede bulan haram =="

dill said...

Allah..usah percaya Aja.

setiap bulan Islam ada kebaikannye tersendiri.

dill.

ade2mama said...

no komen..awk pown xcukup lgy ilmu agama ny eheh

ade2mama said...

plan nk kawen bln muharam kew????
huhuhuh

delarocha said...

entah

asfira aminuddin said...

err tatau la babe. i think u kena tny pakar agama la. i rasa tak haram just tak manis kot. ntah la kan.

L said...

bulan haram berperang adala....

jom kita solat?
http://lolz-l.blogspot.com/2011/09/6-jahanam-2.html

Nurnajwa said...

Rasenye takde la sis --

zati embong said...

thanks tk,jat baru nk tertanya2 bl aja bt entry ni.

belog|amiyo said...

ustaz mana plak ni yang kata?

yui92 said...

bulan haram tu memang wujud pun... tapi haram berperang.. ada 4 bulan kalu xsalah.. sila check dgn ustaz tu.. hehe

tp kalau nak kata xelok kawen masa bulan2 tertentu.. mcm xbetul je =p

yui92 said...

thnxs folo.. dari segmen yg sama.. folo balik je.. kurg kesempatan nak menerjah..hehe

kon join bloglist

http://sesedaporen.blogspot.com/2011/09/just-bloglist.html

Ct Aja said...

ade la dari seorang ustaz buat sy pening,terima kasih sebab menghilangkan kekusutan fikiran, kesimpulannya, xde bulan haram dalam islam kan...

khaifaiz said...

kesimpulannya:

kawen je la bila2 masa dan bila cukup syaratnya... hhihihii

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...