BOROS



Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia

Aku sepasang SELIPAR JEPUN. Suatu hari aku dibeli oleh seorang budak perempuan yang agak pendiam orangnya. Namun aku bangga kerana tuanku sangat setia, ke mana pergi pasti aku di bawanya. Aku akui tuan aku bukan la berasal dari keluarga berada. Aku dipakai bertahun-tahun sehingga badan ku uzur, kurus kering dan nipis.. Tapi aku tak menyangka tuanku tidak pernah menggantikan aku. Suatu hari badanku sudah tidak bermaya, aku luka, berlubang di badan ku. Tapi aku hairan kenapa tuanku masih memakai aku, tidak sakitkah kakinya mengheret tanah pasir dan batu dek kerana lubang di badanku???



Ermm sebut pasal boros sape kenal dan cakap saya boros, ye saya mengaku memang saya boros, sebab masa kecik dulu saya tak pandai nak meminta sesuatu selagi tidak terdesak, dan ketika itula azam saya bila saya dah besar saya akan beli apa yang saya nak. Saya tau itu bukan la satu azam yang baik, Alhamdulillah setakat ni saya masih mampu mengawal nafsu untuk berbelanja luar dari kemampuan saya. . Insyallah saya akan belajar perlahan-lahan untuk berubah, tapi masalahnya sekarang masih belum ade kesedaran!!!!!!! Huhuhuhuhuhu…



Ha nila dia SELIPAR JEPUN zaman dahulu kala, sori ye En Taufan pinjam selipar, saya jumpa picture ni kat google..hi3

14 comments:

ade2mama said...

awat cite slipar trgantung dush ehehehe..bwu syok2 nk bce ehehe..
adik xleyh la..law ade sale..shoping abis ehehe

khaifaiz said...

sedang berjinak-jinak tak boros ni... Nak jadi kedekut pulak

aimi said...

sme lh kite kak.. xkn mntk slagi rse bnde 2 x pnting... sbnr ny mlz nk dgr mak bising hihihihihi :)

Muhammad Burn said...

seronok jgk jd boros. hehe

cik ziqa said...

selipar o selipar ~

#selamat hari raya

Tukang Karut said...

motip: beli je la selipar baru... hoho...

H.J said...

haha..selipar jepun best woi buat masok jamban..haha

Cik Bambam said...

selipar jepun rm5 pon ada aja oi.. kang cedera lak kaki tuh pakai selipar lobang2.. :P

Ct Aja said...

@Cik Bambam

selipar ni dulu RM1 jek cik Bambam..hi3

H.J said...

tak de sambungan ke kisah ni..?

dill said...

sekarang ni selipar jepun banyak versi oh.

:)

dill.

delarocha said...

selipar jepun... murah dan selesa.

GamUHU said...

sambung?

zati embong said...

perempuan aja,mmg lumrahnya cm2.haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...