Impian saya

Salam Satu Malaysia

Sebut pasal impian semua pon de impian kan... tapi kadang2 impian tu kita tanam ajerk, hanya untuk memberi semangat pada kite untuk terus bergerak ke hadapan.Tak semestinya semua impian tu betul2 tercapaikan... contohnye:


"Aku kawin esok2 nak hantaran 10K"... berpulun kumpul duit nak capai 10K, tiba2 tak cukup RM100, so jadila 9900... ape boleh buat terima ajela kan, tapi kebaikan nye...impian memberi kekuatan untuk terus mengumpul sehingga ke angka 9..


"Aku taknak kete kecik, taknak Kancil, tak nak Myvi... bila dah tiba waktu... alamak aku dah la kecik, bakal suami@isteri pon kecik...anak pon rancang nak 2 jerk... so Viva pon okla...Bukan berlagak, tapi sebagai kekuatan, biarla kancil ke Mini Cooper ke, janji duit sendirikan...

Ha kembali pada tajuk asal... ini impian saye:

*

*

*

*


Saya nak sebuah rumah satu tingkat, taknak 2 tingkat penat turun naek... taknak yang besar sangat, nak yang biasa2 jerk...






Kalau boleh nak la de kolam renang kan...kecik pon jadila, tapi janji tempat tertutup..so tak de la malu nak mandi pon kan...hi3






Macam ni pon boleh gak sebab tertutup




Dalam rumah2 pon nak sempoi2 jerk, janji sedap mate memandang..




Ha dalam bilik tidur kalau boleh nak ade wardrobe kan... senang nak gantung2 baju, xyah bli almari da...cam comel jek ade menda alah ni..



Ha ni kereta impian saye setakat ni..ntah nape berkenan sangat tengok kereta ni..



Wah smart kan...hi3..



Itu saje impian saye setakat ni, susah gak nak capai semua tu... tapi takpe la harap2 impian ni memberi semangat pada saya untuk terus maju ke hadapan...amin..

16 comments:

BudaKamponGugup said...

tak salah kalau bermimpi...jom teruskan bermimpi...ZzzZZZzzzZZZ..hehehehehehe...

Miss Dill said...

kene keje kuat ni awak. jadi bleh realisasikan impian :)

Miss Dill^^

p/s: tak pun kawen ngan orang kaya. hihi

hantu said...

nanti tercapai la tu.hehe

Miss Shikio said...

insyaallah..

usaha tangga kejayaan.. cewaaahhh!

hehehe~

Ct Aja said...

@BudaKamponGugup

jom!!!! hi3

Ct Aja said...

@Miss Dill

Insyallah...wah xnak la kawin org kaya suka kawin ramai...ahaks

Ct Aja said...

@hantu

Insyallah...

Ct Aja said...

@Miss Shikio

Tengah naek tangga la ni...tinggi sgt...hi3

Fadzli Amir said...

Insyaallah..semua tak mustahil, selagi ada kekuatan, kecekalan utk berusaha dgn lebih tekun....

Far8 budak baik said...

tgk tajuk ni teringat lakk pasal
iklan sejuta impian kat tb tu.
hahaha
amin..satu hari ti mesti dpt..
insyallah =)

Muhammad Burn said...

sy rasa, ada antara impian tu akn tercapai...

nik rosmawati said...

sama la.akak pun impian nak beli rumah 1 tingkat jugak

semoga impian kita akan tercapai kan :)

Ct Aja said...

@Fadzli Amir

insyallah...thanx en fadzli..

Ct Aja said...

@Far8 budak baik

hi3...amin....

Ct Aja said...

@Muhammad Burn

Amin..insyallah...

Ct Aja said...

@nik rosmawati

hi3, insyallah...jom same2 kejar impian...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...