Bila Allah tak izinkan...


Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia

Bila mood rajin datang, kebetulan bercuti hari ni, jadi rajin plak rasa nak sediakan makan malam untuk budak-budak rumah… Menu hari ni nasi lemak, tapi lupa lak nak amek gambar, hihihiihi….


Ok berbalik pada tajuk… tengah asyik duk mencari bahan-bahan, tiba-tiba satu je yang tak ada kat kedai tu…daun pandan… kebetulan plak tengok ada satu pokok daun pandan yang di tanam di tepi satu blok… tapi tak tau la plak sapa yang punya.. tiba-tiba lagi lalu seorang kakak ni, so tanya la akak ni sapa tuan punya pokok.. akak tu cakap tuan dia takde kat rumah., tapi kalau nak guna boleh ambik aje… dah akak tu cakap camtu jadi ambik jela kan, taruk dalam plastic.. bila sampainya di rumah, tiba-tiba daun pandan tu dah tak ada… hilang, agaknya jatuh semasa dalam perjalanan pulang kot… haa itu la dia, Allah tak izin agaknya, sebab ambik tak mintak dengan tuan dia…hihiihihiii..Jadi kesimpulannya, jangan la ambik barang orang tanpa izin…SEKIAN TERIMA kASIH.. 



Ini la nama dia daun pandan...mak saya ta suka tanam dia sebab dia tumbuh lebat, takut ada "penunggu berbisa" kat bawah dia...


31 comments:

Rashid said...

alaa kasihannya .. tapi mungkin juga kan. Ambik tanpa izin .. tak nak dia sama kita ..

ikatankasihku said...

magik tu...hu3

Tea said...

Oooo yang... Tanam je.. Tanam teh sekali....

Cik Bambam said...

iskkk...x mnta izin then ambil mncuri namanya aja! hehehehe.. kalau dkt CB bagi yg ada dekat umah CB jek..kekekeke..

ada penunggu berbisa ker?! aigooo~ kena cek lar blk nnt!huhuh

delarocha said...

takde rezeki

ⒷⒽⒶⒾⒽⒶⓆⒾ said...

Haa~~ tu la , x minx izin lgi :P

asfira aminuddin said...

betul betul. mmg Allah tak izinkan jika apa yang kita inginkan tu tetap tak dapat kan. sabar ya kak :)

MR . ORLANDO AHMAD said...

hahaha, ade hikmah

EZAN IDMA said...

betul2 ada peunggu kot hehe

khaifaiz said...

xde rezeki la tu...

Nizam Ijam said...

ade hikmah disebaliknya... :)

dill said...

pulau pandan jauh ke tengah
gunung daik bercabang tiga
bila amik ingat tak sudah
bila hilang ternganga-nganga

ape aku merepek ni. haha!

dill.

nurkaloi said...

owhh yeke
kaloi tak tahu pkir plak ade pnggu brbisa tu ngeeeee
umah kaloi ade jerk pndan nie

ekabukanmakcikkau. said...

carilah daun pandan kat gugel . pastu print out pastu gunting . bagus kannnnnnn? muahahahha

Totie@Tomy said...

wah rajinnya ct masak nasi lemak..akak pernah try tp banyak kali fail..hehehe

ILA HonEyBuNNy said...

tu la kan...apa pun kita kena minta izin...

Allah tak bagi la tu..

kat umah xdak tanam daun pndan.ehhe

Papa Mifz said...

poie la petik yang baru...:)

ejulz said...

daun pandan balik kat rumah tuan dia.. heHe

Aisyah Aina said...

penunggu? erkk

kita kecik2 dulu suka cabut2 daun pandan rumah orang lain :D

Tukang Karut said...

nasi lemak tnpa daun pandan macam minum teh o tak ada teh... hoho...

aimie amalina said...

hehehehe
walau bende tu simple tapi bermakna kan

ohh..mang ade "bende" ye kat pokok pandan? baru tawu..weee

Ct Aja said...

ehh penunggu berbisa tu maksudnya ular ye..jgn fikir bukan-bukan..hiihihihi...

Muhammad Burn said...

slhnya sbb x ajak sy mkn skali.

sue perbs.. said...

mungkin jugak lah tu.. oohh.. gitu ye rupe daun pandan.. hehe

Daddylicious said...

sama2 lain kali jgn buat lagi yer..hehe

msredcheesecake said...

Kadang2 benda camni nampak cam kecik je, tapi kalau tak ade izin tuannya, lain jadinya kan?

syamsid dhuha said...

fuhhhh

Abg Stalker said...

walau sekecil mn pun,org pny..kita kne minx izin. :)

KhaiRin said...

x de rezeki..reda je la...

Rtp Farra Arisha said...

sayangnya.. but it's okay..next time, you've to do the perfect one of nasi lemak!! :))

WuMing said...

Baca dan sebarkan untuk kebaikan semua.

KESAN PENYAKIT KANSER DALAM BADAN

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...