~KerJa+++


Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia

Bosannya rasa kerja…  rasa cam nak bertukar angin..kadang-kadang rasa macam nak jual nasi bungkus pun ada…Best pe jual nasi, hasilkan produk sendiri, jual produk sendiri, dan hasil pun untuk diri sendiri… teringat lak zaman main jual nasi bungkus masa kecik-kecik dulu… Hai…kalau la boleh buka perniagaan sendiri kan best…dekat dengan en suami...facebook chat emoticons sad…….Rasanya kalau dapat kerja Kerani dengan gaji RM1000 kat Kelantan berbaloi ke idak nak balik kerja kat kampong ye…....



32 comments:

aimi said...

biler dh kawin nie lah masalah yg slalu di pk kan kak =) hihiihih

do ur best sis =)

PutriesNoora said...

ja..sama la kita..bila dah kawen konfem fikir mcm tu,gaji rm1000 pun cukup bagus..janji dekat dgn suami dan tak penat kerja..hehehe

KhaiRin : anies said...

sama la kite...ikut kn ati mmg nk je blk kg n berniaga tp apakn daya Tuhan belum lg membuka rezeki-Nya

Nyue said...

hohoho...horlick...
kak aja nak buka kedai ns..bleh nak jd bos erk??
jnji jgn nasi lemak..he3x..
iye la...gaji rm1000 2 kalu dpt kat klate berbaloi dh..

=))

balik molek hr nie tuh!
xderrr nak oyak ats lrt td..keh3x..

Gen2Merah said...

dulu salu juga bantu mak jual2 nasi bungkus.. mmg berbaloi2 lakunya.. dapat juga minta singgit 3 hinggit hasil jualan kat mak. ehehe

msredcheesecake said...

Nak bisnes ape yea? Asik terpikir je tapi tade idea...

cinta siswi said...

jum berniaga nasi.. mane tau ade rezeki femes cm nasi kak wokk..hihihi..

#akak kelantanese eh.. siswi pom.. :)

teha said...

kite pon teringin nk berniaga.. hehe :)

Aisyah Aina said...

hehe. best jugak kan buat bisnes sendiri.

Tukang Karut said...

1000... erm... rasanya kalau gaji 1000ni agak susah sikit la...

nik rosmawati said...

kira ok la tu gaji rm 1000 kat kelantan.lagi2 dekat dengan suami..

zati embong said...

waaa rndu hubby!

ikatankasihku said...

kalau nak berhijrah dlm hidup ni, kene tekad n berani..

dill said...

fikir & rancang elok2 kehidupan dan ekonomi keluarga

dill.

Juliet_iRa~" said...

heehee..ni msti PJJ ek kak?

sbr yea...harap dpt kerja y lebih baik...:)

semutsengal said...

jauh jauh baru terbit rindu.



LALALALALALALLALA

H.J said...

berbaloi dah tu kak..ehehe

J.Syazwana said...

betol3.
kalau ada perniagaan sendiri rasa puas hati sangat. huhuhu

aleen aiden said...

waaa suami duk kat kelantan ke? jauhnya..hu3

asfira aminuddin said...

bekerja mmg bosan kekadang. sbb tu i tamau keje ofis. penat dan bosan. eh bole plak cmtu. hehe.

L said...

buat kija part time la akak.. huhu, mlm2 meniaga ker... or pagi2 antar nasik bungkus ke kedai2 ker... huuu

jom baca sekejap..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/02/menyekutukan-allah.html

Papa Mifz said...

buat la pilihan yg terbaik yer..:)

zulhilmi tempoyak said...

klu 1000 tu dkt ngan ur husben. i think it should be fine.

klu x better find other la...huhu..

just sharing. :)

dhiera said...

hahh, dah selamat nikah dah??? erm....barakallah! happy married life. weee... jeles~

Muhammad Burn said...

gaji skrg berapa?

Daddylicious said...

1000 kalau pandai cukup ...kalau tidak susah gak...

Daddylicious said...

1000 kalau pandai cukup ...kalau tidak susah gak...

Cik Bambam said...

ckp kalau dah bersuami tuh..and xde expenses yg lain..wat lar jualan on9..jual tudung bawal on9.. keh keh keh

khaifaiz said...

kalu berkat insyallah cukup

~SaL IjOu~ said...

Sal selalu igt pesan sorang lecturer.."never give up ur good job even u already have good husband"..~

pepepun, best of luck tuk Aja~ =)

deeya said...

insyaAllah 1000 pun cukup .. suami pun kerja kan . lgpun org da berumahtngge ni insyaAllah rezekinya sentiasa muraaaah jer .

laskar pelangi said...

rasanya rm1000 cukup nak sara hidup kat kelantan..sbb kat kelantan,kos sara hidup rendah sikit daripada kl kan..kalau gaji basic rm1000,nanti mesti gaji akan meningkat bila dah lama2:)
Insyaallah dipermudahkan =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...