Kek & Roti Secret Recipe Mengandungi DNA Babi??

Salam Satu Malaysia

Haa kalau yang dah terbaca artikel dalam Facebook mungkin dah taukan.. Nak dijadikan cerita semalam housemate balik bercerita, pasal kek secret recipe nila... Next Week ade jamuan kat office dia, so rakan-rakan office da tempah pun kek secret recipe, alih-alih ade plak berita yang kek secret recipe ni mengandungi DNA Babi... Untuk mendapatkan kepastian, si housemate ni telefon sendiri ke JAKIM.. dan berikut adalah jawapannya:

"Tepung yang digunakan untuk membuat kek & roti adalah dari syarikat yang telah ditarik balik sijil Halalnya, kerana tepung tersebut mengandungi DNA Babi"

So anda semua dinasihatkan tidak memakan KEK @ ROTI SECRET RECIPE buat sementara waktu, selagi pihak berkenaan terus menggunakan tepung dari syarikat terbabit.

Wassalam


9 comments:

Muhammad Izuan said...

Salam. mmaf tpaksa tulis kat sini. Maaf jugak sbb lambat respon pasal kontest 2 dlm 1. Seperti yang dah dimaklumkaan, kontest tu dibatalkan sbb hanya ada 3 penyertaan sahaja. tp kami tetap akan bagi something sbg tanda terima kasih. cik ct aja adalah pemenang komen terbanyak, iaitu sebanyak 50 komen. jadi kami nak beri font yg boleh digunakan utk microsoft word dan adobe photoshop. ada byk font2 baru, yg cantik dan stylo. nak tanya, tentang cara nak bagi hadiah nih... kalau cik ct aja ada internet yang kuat, kami akan upload dan beri link untuk download. cara ini lebih memudahkan. tapi kalau internet cik ct aja terlalu slow, boleh beri alamat, dan kami akan postkan dlm bentuk cd. tq

Anonymous said...

adehhh...mcm2 la skang ni. takot nak makan sebarangan dah..

dill said...

oh! thanks aja!

dill.

BudaKamponGugup said...

ish ish ish...macam2 hal..tepung tu cap apa? tau tak? mana nak tau kita pon guna gak tepung yang sama ka..boleh stop guna..kan kan kan..

Fadzli Amir said...

masalahnya dah bertan-tan kek secret recipe tu masuk tekak ni..hei....jakim tak wat kerja ka...diorg tu memang la tak tau cina...

Ct Aja said...

@zie

tanpa di jangka kan..

Ct Aja said...

@dill

sama2 mis dill..

Ct Aja said...

@BudaKamponGugup

syarikat 2 Syarikat Puratos Malaysia Sdn Bhd...dan tepung nye... ‘Whole Egg Powder’ dan ‘Whole Milk Powder.’

Ct Aja said...

@Fadzli Amir

sama la kite, stp bln smbut b'day staff mkn kek secret recipe...hampeh..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...