Tolonglah Bertimbang Rasa

Salam Satu Malaysia..

Setelah sekian lama memanggil hujan, akhirnya turun gak hujan akhir2 ni di Kota raya ini, ceh macam katak plak memanggil hujan..hi3.. Namun di sebalik kegembiraan ade sedikit kekecewaan di sini..


Saya seorang pejalan kaki, tak mampu lagi nak beli kereta.. tapi itu bukan masalahnya... masalahnya sekarang, KENAPA MEREKA YANG BERKERETA NAK BAWAK LAJU-LAJU SAMPAI TERSEMBUR LONGGOKAN AIR PADA SAYA!!!! Berapa kali mau mngelak daaaa...


Arghhhhhhhhhhhhhh!!!

Sesungguhnya hujan itu nikmat tapi amat menggerunkan bagi saya sebagai seorang pejalan kaki..

p/s: Sila Perlahankan Kenderaan Anda Sewaktu Hujan









18 comments:

nik rosmawati said...

btol tu.akak pun pejalan kaki gak.kdg2 kita tak sempat gak nak elak kan.kereta laju sgt.redha jea la kalau terkena air tu :)

shereena said...

mcm dorg je ada keta kan cik ct?hurm..

dill said...

saye pernah basah mase nak g skolah. keta tu berderu laju, langgar lopak air. tersimbah kat saye. Ya rabbi. tak tau nak cakap macam mane mase tu

dill.

Sham said...

akan lebih peka dilain kali...he heee...

EZAD AMIR said...

keh3..btol la..slalu je kena cm2...lain kali stand by batu ar..6t leh baling kt kete tu..wakakakaka

Muhammad Burn said...

ksiannya... huu

Ct Aja said...

@nik rosmawati

itula akk, klu blk kerja xpe, klu nak pg kerja, tak ke naye...hi3

Ct Aja said...

@shereena

hi3...tau xpe...

Ct Aja said...

@dill

habes 2 pg sek basah kuyup la ye...hi2

Ct Aja said...

@Sham

alhamdulillah, trima ksh sbb prihatin...hi3

Ct Aja said...

@EZAD AMIR

hahahaa, iu cari psl namenye...hahaha

Ct Aja said...

@Muhammad Burn

ha pasni sila berhati2 yek...

Miss Shikio said...

sama lah kita, slalu menjadi mangsa curahan air

ahahhaha~

sabo je lah

hantu said...

penah kene tyme nak pi exam..habess basah lencun oo.masuk lam dewan exam,jadi femess..hwahwa..bwh meja penuh air..jahat toollaa..pasni kite kene hati2laa..

Ct Aja said...

@Miss Shikio

ermm sabo jola..

Ct Aja said...

@hantu

wah msti x selesa jwb exm ms2 kan...hi3

Fadzli Amir said...

Tu la...kalu nampak ada org jalan kat tepi, seboleh2nya slow la...tapi kadang2 tak sempat, kalu elak air atau brek mengejut nanti eksiden pulak...jadi mintak maap la pada kami yg memandu ni..hehehe

Ct Aja said...

@Fadzli Amir

hi3... xsngaja xpe...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...