SaaT BerSaMaMu

Agaknya hembusan angin yg meniup saya ni datang dari hembusan nafas rindu nama saya yg awak sebut kot...heeeeeeeeeeee... tiba2 rasa rindu sangat2 kat si dia.. Disaat kami berjauhan, tiba-tiba teringat aku pada satu ketika... 22 November 2010, waktu si dia temankan aku naik ke KL, ambik jubah untuk convocation... Saat itu si dia baru baik dari demam, tapi mungkin kesejukan dalam bus, demamnya datang semula... waktu kami jalan-jalan di Bukit Bintang, matanya kelihatan merah, tapi masih boleh tersenyum mahu hiburkan aku, seterusnya kami pergi ke Times Square, matanya aku lihat merah dan berair, aku sentuh dahi si dia, makin panas, tapi masih menahan sakit, aku minta dia berehat di surau, tapi dia menolak.... sewaktu kami mahu makan nampak sangat dia tak berapa berselera nak makan, tapi still nak buat lawak., aku plak yg tak selera nak makan tgk dia.. aku ni kalau bab air mata memang la mahal... aku bukan jenis yg suka menangis..tapi kali ni aku tak tau kenapa rasa terharu, sebak, tak tahan sangat tengok keadaan dia, kalau aku berdaya nak ajer aku peluk tolong hilangkan rasa sejuk, tapi apakan daya...ntah kenapa tiba2 air mata boleh tumpah,aku kalah, tak terkawal rasa saat tu, sambil memujuk supaya dia berehat di surau, akhirnya si dia setuju... Aku telefon Ateh, kakak aku yg duduk kat Pandan Perdana, kebetulan dia MC hari tu, aku mntk tumpang sekejap sementara naik bus malam tu... Pastu kitorang naik train ke rumah ateh... sampai jek terus aku siapkan tempat tidur dan tuala basah supaya dia dapat berehat... malam tu sebelum naik bus aku mntak tolong ateh dan a.mus bawakan kami ke klinik, senyap2 aku bagitau doktor mnta suh bg injection....hahahaha.. bukan ape, takut demam tak baik jgk da naik bus nti., nasib baik ada diaorang, terima kasih sgt kat ateh dan a.mus.. alhamdulillah naik bus malam tu ok gak demamnya...pape pun terharu sgt kat si dia sebab selalu buat aku terhibur...terima kasih awak.... rindu sangat2... tak sabar nak balik jumpa awak...

UntUk AwaK:

TeRiMa KasIH SaYanG.. KeraNa Menyambut Aku SebeLum TerSungKur Ke Tanah, MeNiupkan Aku SemanGat, MenGheMbuSkaN Aku SiNar HaraPan, MenyaMbuNgkaN KemBali PuZZle Hati, Lalu MenanamKan Aku SaTu ImPian..........BAhaGia BersaMaMu Di DuniA daN AkhiRat...




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...