GERAM!!!!

Hari ni kerja aku rasa bengang sangat2.... kenapa la students kat sini degil sangat-sangat rasa nak cekik aje diaorang ni.... tak tau-tau lagi ke kat library tak boleh bising, larang sekali senyap sekejap pastu bising lagi..10 kali larang pun camtu la suasana nya, macam orang jual ikan kat pasar...ishhhhhhhhhh geram betul aku... dah la tu bawa limau yg cina fotostat tu bagi senyap-senyap, bersepah biji kat bawah meja... xtau ke library tak boleh makan???? Banyak lagi kerja nak buat, takkan aku nak mengadap korang ni setiap masa, nak berjalan setiap masa... students IPT ke camtu... Ye aku tahu mungkin tak cukup tegas, tak pandai aku nak tengking-tengking orang ni, tapi sekurangnya patuh la peraturan library... kalau betul pun nak makan senyap-senyap, ha kau bawak la sisa makanan tu kuar, jangan bagi aku tau korang makan, kan senang..... Dah la tu, sebelum balik terkejut aku tengok buku-buku kat rak, giler bersepah macam aku tak pernah kemas, terpaksa aku kemaskan sekejap sebelum balik, sakit mata memandang.. geram betul la rasa, degil nak mam.....rasa nak ketuk je kepala sorang-sorang kat meja...ishhhhhhhhhhhhh!!!!!! sabar jela... patutla akak kat situ cakap student india kat situ degil, baru aku tau mcm mane degilnya... Ya Allah, tabahkanla hati aku menempuh hari-hari yang mendatang...SABAR!!!!!!!!!!!

7 comments:

Anonymous said...

sabar kak...

mackenziedoo said...

kak!!! saya pun ada masalah yg sama.. mmg dorg ni mcm ni..dah tegur pn xpeduli gak... urggghhh.. xde disiplin.. bila library buat salah sikit..mula lah komplen.. rasa nak ketuk je dorg sume ni...

ambangjawa said...

sabar jelah..
nilah cabaran menjadi librarian

Ct Aja said...

zie & Ambang jawa: sbb sabar la blh bertahan lg ni... geram..

Ct Aja said...

Ye ke mac? rasanya kita blaja dlu pun xde la degil cmtukan...ntah papela student skrg ni...

fasha said...

waaa,terasa saya sebagai student IPT,hee.tapi saya tak sepahkan kak,tidakkkk :P
saba ekk...hihi.

Ct Aja said...

fasha: hehehe... bagus2 jgn jadi mcm student2 tu...degil...huhuhu...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...