Kawan




Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia


3 KaTeGorI KaWaN.


SATU
Kawan yang datang masa kita senang, (contoh dah ada kereta ramai la dekat, leh tumpang pi kuliah)…tapi bila dah susah, dah jatuh miskin lari ntah ke mana…..




DUA
Kawan yang timbul masa kita susah hati , (contoh kena buang kerja, bercerai, putus cinta, kena maki dengan bos), sibuk nak tau kenapa, tapi bila kita senang hati (contoh, naik pangkat, berkahwin, bersalin) takde plak nak ucap tahniah.




TIGA
Kawan yang datang masa kita senang, tapi bila susah dia tolong...Kawan yang bila sedih dia sejukkan, dan bila gembira dia pun turut gembira….





Haaa kalau tengok mesti semua nak KAWAN yang No 3… bukan senang wooooooo nak jumpa yang No. 3…tapi sebelum memilih, apa kata kalau fikir sejenak, adakah kita sendiri pun dikategorikan dari golongan No. 3???




24 comments:

KhaiRin - anies said...

selama hidup ni x penah dpt kwn yg no.3 tu...

Gen2Merah said...

yaaa, saya sendri pun masih terfikir layak ka saya jadi no 3tu.. huhuhu... best nya kan kalau tjumpa kwn mcm tu..

cik ziqa said...

;yaa.. of cause nk nombor 3 tuh. but sangat laa susah nak jumpa...

msredcheesecake said...

Msred mmg kawan yg best... Hhheee....

nuha said...

kne pandai pilih kwn jugak..:)

fazrulnoor said...

daripada semua tu, no 2 lagi teruk..serius..kalau nak compare dari no 1

Tukang Karut said...

aku tak punya ramai kawan...

Tea said...

kebanyakkannya kawan akan ada masa kita susah.... nak tahu apa kenapa dan bagaimana... yg sedih sekiranya dihebahkan :(

khaifaiz said...

kwn ke 3 memang sukar dicari

littledolphin said...

agak sukar utk menjadi kawan no 3.tapi tak mustahil!

ikatankasihku said...

kawan ngan sahabat byk bezanya..
tetapi merekalah yg mewarnai hari2 kita

semutsengal said...

wooooo,


tp kalau jumpa pun, kita bukan tau dia ikhlas ke tak ?

ⒷⒽⒶⒾ ⒸⓄⓄⓁ said...

Hahaaa~~ Saya la kawan yg no. 3 tuu~~ :P

J.Syazwana said...

tulah pasal. jangan mengharap sangat dapat kawan macam ke 3 kalau diri sendiri tak mampu nak jadi macam tuh. hihi

J.Syazwana said...

tulah pasal. jangan mengharap sangat dapat kawan macam ke 3 kalau diri sendiri tak mampu nak jadi macam tuh. hihi

aimie amalina said...

huuuuu
betoi2

yg slalu jmp no.1, no.2
yg no.3 tu

ssh beno

arap diri ni jadi kwn no.3 :))

delarocha said...

sebab tu nak berkawan pun kena isthikarah, biar jumpa kawan yang bagus2

aimi said...

jp nk g tnye kwn aimi.. aimi yg no bape =)

syahirooAhmad said...

Alhamdulillah. rata2 kawan saya semua yang no.3 :)

~SaL IjOu~ said...

jumpa yg ke-3 itu ibarat jumpa permata..perlu dijaga sebaiknya~ =)

Mishter Izwän said...

1 bnyk2
2 biasa2 jerk
3 kadg2


feel free to visit me at speechless009.blogspot.com

Juliet_iRa~" said...

btol2..hee..

kena hargai kwn no 3!:)

pss : thanks ajaa..:)..rezeki Ira masih di selangor..hee

bloghok said...

kawan sungguh subjektif

Rtp Farra Arisha said...

yap, semua mengetahui bahwa insan di dunia ini tidaklah begitu sempurna, tapi pada yang sama mengharapkan kesempurnaan dalam diri masing2 :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...