MINGGU PERTAMAKU

Hari pertama melangkah ke sekolah, sepatutnya guru besar tukarkan aku dari pelajar pra ke murid tahun lain, katanya kebiasaan dia takkan benarkan guru ganti masuk pra sekolah sebab takut andai guru ganti tak dapat nak handle budak-budak pra.... tapi kaji punya kaji ada masalah pada jadual, terpaksa masukkan juga aku mengajar budak-budak pra sekolah... nak tak nak aku terima seaadanya...

Bila dengar aje budak pra sekolah mungkin sesetengah orang fikir eleh pra ajek, setakat ajar ABC, 123..habis cerita... tapi sekarang aku tahu selagi tak merasa memangla tak tau situasi sebenar... tiga hari pertama, aku hampir kehilangan suara... apa lagi, berlari berkejaran dengan budak-budak ni... suasana macam pasar borong, melompat sana, melompat sini... subhanallah... tapi ia satu cabaran buat aku, aku mencari pandangan, mencari pendapat, mencari idea... bermacam-macam cara aku cuba... alhamdulillah hari keempat menjadi hari yang lebih baik...bila di umpan dengan gula-gula, menari bersama mereka, memberi kasih sayang dengan sentuhan hari-hari aku menjadi lebih mudah...rupanya hati mereka takde la sekeras mana..asal kena cara lembut la mereka..... malahan aku sendiri pun rasa dah jatuh cinta dengan dengan dunia mereka.. moga hari-hari mendatang menjadi hari yang lebih baik... insyallah.

1 comment:

najwaNajwa said...

idup mmg indah selagi kite ikls menerokainye~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...