AZAM SEMPENA RAMADHAN

Dendam.....diam tak beerti mengalah, diam memendam rasa... memang kelemahan diri ini, susah untuk aku maafkan org, sedangkan saper la aku ini untuk menilai... kalau difikirkan balik ntah2 aku lagi banyak buat org kecik hati, aku pun tak tahu... azam aku sempena masuk bulan ramadhan pada bulan ini, aku nak buang semua yg pahit, buang semua benci, buang semua dendam, pendek kata aku ingin maafkan semua org yg pernah buat aku memendam rasa... begitula jgk aku ingin meminta maaf pada semua org yang aku pernah sakiti...Orang kata maaf adalah air yg dapat memadam api dendam... aku berjanji selepas ini akan cuba sedaya upaya, da tak nak memendam rasa, nak menjadi seorang yg pemaaf, moga jiwa ini akan menjadi lebih tenang.....insyallah, moga Allah permudahkan......


"Ya Allah, tutupkanlah aku pintu dendam, bukakanlah aku pintu kemaafan, sesungguhnya kemaafan itu adalah ubat yg paling mujarab untuk memadam dendam"

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...