BALIK KAMPUNG

Bulan ni adalah musim org kahwin, sama jgk dgn aku, tp bkn aku yg kahwin, kawan aku yg kahwin... kalau ikutkan hati tak larat nak balik sabtu ahad, terlalu suntuk.. tapi demi nilai persahabatan, aku korbankan sedikit masa...

11 Jun, Jumaat
Balik jer dari kerja terus salin baju, tak sempat nak berpatah balik ke rumah... sementara tunggu malam aku pusing-pusing ke PKNS... lepas magHrib terus pergi Seksyen 17, 8.30 mlm naik bas balik ke KB...

12 Jun, Sabtu...
Sampainya aku ke KB pd 6.30 pg di jemput abie... disebabkan masa yg terlalu suntuk, terpaksala kami gunakan masa yg ader sebaik mungkin...pg2 abie terus bwk breakfast, maklumla dah lama tak jumpa, jumpa skjp pun jadila...

Jam 9 pg aku sampai di rumah, terus bersiap untuk ke kenduri kahwin, oleh kerana tempatnya jauh dan mengambil masa lbh krg 2 jam 30 mnit, jd terpaksala kami bergerak lbh awal... alhamdulillah walaupun susah jgk jumpa tempatnya, akhirnya dpt jgk sampai dgn selamat.. hai, dah tgk org kahwin, teringin la plak, tp terima la kenyataan, masanyer belum tiba....

Jam 7 malam aku sampai di rumah, terus bersiap plak...masa untuk dating..huhuhu... jam 10 mlm janji dgn my best friend, ja pg jalan2 ke psr borong wakaf che yeh, di bawa oleh abie.. lbh kurang jam 2 pg aku sampai di rumah... berdebar jugak takut ma abah marah, tp alhamdulillah diaorang faham, maklumla musim cuti sekolah, org ramai sgt, jln pun sesak..

13 Jun, Ahad..
Jam 8 pg abie dtg jemput, breakfast sama2.... bus ke shah alam kul 9.30 pg... sampai di shah alam lbh kurang 8 mlm....

Balik dalam waktu yg singkat amatlah memenatkan.. perjalanan pun dah mengambil masa yg panjang, kenapa lah tak der jln pintas jek... tp takpelah, balik kali ni agakla berbaloi sbb dpt pergi k.ngah kahwin, dpt lpas rndu kt kmpg, dpt jgk lpas rndu kat abie walaupun sekejap........sekian....


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...